איך לבחור חברה לבדק בית?

איך לבחור חברה לבדק בית?

אחד הכלים המשמעותיים שעומדים לרשותנו על מנת לוודא שהבית אותו קנינו נמצא במצב תקין, בין אם זה מקבלן ובין אם זה מגורם אחר, הן חברות בדק בית. 

מדובר על חברות אשר מעסיקות אנשי מקצוע בתחומים שונים והן בוחנות את המבנה שלנו על פי פרמטרים שונים. המטרה שלהן היא להוכיח האם המבנה תקין או לא תקין למגורים, האם כל מה שהובטח לנו אכן מתקיים, אכן בוצע בפועל, החברות אמורות לבדוק האם קיימים ליקויים במבנה, במידה וכן, הרי שהקבלן נדרש לטפל בהם.

מעבר לכך, חברות בדק בית משמשות הרבה פעמים כגורם מקצועי שמספק עדות מומחה בבית משפט וכן מספק דוחות קבילים, במקרה ומתנהל משפט או כל הליך אחר, בינינו לבין הקבלן או לבין מי שמוכר לנו את המבנה. 

לפני שנסביר כיצד בוחרים חברת בדק בית, צריך לומר, מומלץ מאוד להשתמש בשירותיהן של חברות אלה, מאחר ויש להן את היכולות, בין אם זה דרך אנשי מקצוע שמועסקים אצלן ובין אם זה דרך כלים וציוד, לגלות כל ליקוי וכל בעיה. הרבה יותר מאשר מה שאנחנו יכולים לעשות עם הידע שעומד לרשותנו והציוד שיש לנו, זה מתוך הנחה סבירה כמובן ואנחנו לא אנשי מקצוע. 
חברות בדק בית יכולות לבצע הן בדיקת דירה לפני קניה מקבלן והן בדיקת דירה יד שניה.

השלבים בבחירת חברה לבדק בית

ראשית, אנחנו צריכים לבדוק מה בדיוק החברה מציעה לנו וכיצד אנחנו יכולים להיעזר בה. צריך לשים לב לתוכנית העבודה שלה, לוח הזמנים, נגישות, זמינות ועלויות. אין טעם להזמין חברה שתוכל לספק לנו שירות חלקי או שירות באיחור. 

שנית, אנחנו צריכים לבחון אילו אנשי מקצוע החברה יכולה לספק לנו, אילו בדיקות היא עורכת, ועם איזה ציוד היא משתמשת. חשוב להקפיד על כך שהחברה תוכל לבצע את כל השירותים שנדרשים לנו. 

שלישית, מומלץ לקרוא חוות דעת והמלצות, לקרוא מה לקוחות של החברה חושבים עליה ועד כמה באמת מדובר בחברה מקצועית שאפשר לסמוך עליה. 

ארבע, אנחנו צריכים לבחון היטב את הצרכים שלנו. האם מדובר על בדיקה כללית, בדיקה נקודתית, צריך להקפיד גם על המועד בו אנחנו מזמינים את החברה לבצע עבורנו שירות כזה או אחר.